اخبار ایرانیان دبیاخبار املاک دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

«لیوا برای خرما»، جشنواره‌ای است که به «قلعه‌های امارات» می‌پردازد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، کمیته برگزار کننده جشنواره لیوا برای خرما، «قلعه‌های امارات» را محور مسابقه ساخت زیباترین مجسم سنتی در بیستمین دوره این جشنواره که از 15 تا 28 ژوئیه در شهر لیوا در منطقه الظفره برگزار می‌شود، تعیین کرده است.

کمیته برگزاری، 14 ژوئیه را به عنوان آخرین مهلت تحویل آثار شرکت‌کننده در این مسابقه اعلام کرده است. شرکت‌کنندگان باید قلعه‌ای را که انتخاب کرده‌اند همراه با دلیل انتخاب آن و توضیحاتی درباره قلعه، نحوه ساخت، و مواد مورد استفاده ارائه دهند. همچنین آنها باید در ساخت مجسم از مواد مطابق با ساخت واقعی قلعه استفاده کنند و مجسم باید با قلعه انتخابی از نظر نسبت و تناسب مطابقت داشته باشد. اندازه مجسم نیز باید یک و نیم مترمربع باشد.

این جشنواره شامل 23 مسابقه مختلف در زمینه‌های خرما، میوه‌های تابستانی و میراث فرهنگی است. این مسابقات شامل 11 مسابقه برای ارزیابی خرما، 7 مسابقه برای میوه‌ها، 3 مسابقه برای مزرعه نمونه، و 2 مسابقه برای زیباترین مخرافه (آلت موسیقی سنتی) و زیباترین مجسم سنتی است.

مسابقات ارزیابی خرما شامل 8 مسابقه برای ارقام فردی (دباس، خلاص، فرض، خنیزی، بومعان، شیشی، خلاص باغ‌های عین و فرض باغ‌های عین)، مسابقه لیوا برای نخبگان خرما (حداقل 15 رقم خرما) و مسابقه الظفره برای نخبگان خرما (حداقل 20 رقم خرما) و مسابقه بزرگ‌ترین خوشه خرما به لحاظ وزن است.

سازمان میراث ابوظبی کتابچه مسابقات بیستمین دوره جشنواره لیوا برای خرما را از طریق پلتفرم‌های «تراثنا» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است که شامل زمان‌های تحویل آثار، شرایط هر مسابقه و نحوه ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن هوشمند جشنواره است.

این جشنواره با مسابقات متنوع خود به دنبال تشویق کشاورزان برای مراقبت از درختان خرما و میوه، بهبود کیفیت محصولات، گسترش کشت ارقام تجاری، آگاه‌سازی کشاورزان از روش‌های نوین کشاورزی و تشویق آنها به نوآوری، توسعه و خلاقیت در روش‌های کشاورزی و تولید است.

همچنین این جشنواره به دنبال تثبیت جایگاه تاریخی درخت خرما، حفاظت از آن و حفظ میراث فرهنگی و سنتی امارات و انتقال آن به نسل‌های آینده، حمایت از صاحبان باغ‌های تولید‌کننده خرما و میوه و محصولات کشاورزی بومی، دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی و تقویت نظام امنیت غذایی است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا